Toda la actualidad del mundo fiscal, laboral, jurídico, ...

Noticias

Documentació sobre les mesures econòmiques preses pel Govern d’Andorra per la situació d’emergència sanitària causada pel COVID-19

Documentació sobre les mesures econòmiques preses pel Govern d’Andorra per la situació d’emergència sanitària causada pel COVID-19

A continuació us informem i adjuntem documentació sobre les mesures econòmiques preses pel Govern d’Andorra per la situació d’emergència sanitària causada pel COVID-19 que esperem siguin de la vostra utilitat:

  • RESUM de la LLEI anomenada ÒMNIBUS on estan reflectides totes les mesures econòmiques. Aquesta llei va ser aprovada pel Consell General dilluns 23/3/20 i serà publicada al BOPA en els propers dies
  • Presentació informativa de Govern sobre el programa extraordinari d’avals per a empreses i negocis, on es detalla la documentació que han d’aportar les empreses per sol·licitar els crèdits tous, entre altres, Balanç de Situació i Compte de Pèrdues i Guanys de l’exercici anterior (any 2019). A l’enllaç  https://www.govern.ad/empreses-i-autonoms-sol-licita-el-teu-credit-tou  trobareu més informació i l’accés a l’aplicació per enviar la sol·licitud. No hi ha data límit per presentar la sol·licitud, però evidentment Govern anirà revisant les sol·licituds amb l’ordre de la seva recepció.
  • En quant a la reducció de l’import de la renda de l’arrendament del local per a negoci, el propietari del local ha de tenir coneixement de l’activitat que l’arrendatari desenvolupa i ha de saber si l’arrendatari, segons els decrets publicats per Govern, ha hagut de tancar el negoci, mantenir només un servei de guàrdies o ha pogut romandre obert.En funció d’això, el propietari del local haurà d’aplicar una de les 3 reduccions (100%, 80% o 50%) a la renda d’arrendament. Recomanem posar-se en contacte amb els propietaris i proporcionar-los aquesta informació per escrit (e-mail o similar) abans de final de març. Adjuntem Decret del 18/3/20 sobre el tancament de comerços on estan llistades totes les activitats i el seu estat. El vostre codi d’activitat el trobareu detallat a la Tarja de Comerç.
  • Pel que fa als formularis de la CASS per sol·licitar la reducció o suspensió de la cotització de les persones que realitzen una activitat per compte propi, segons informa la web de la CASS “Aquest tràmit es realitzarà per Internet a la web www.cass.ad i estarà actiu a partir de la data de publicació de la llei al BOPA. No serà necessari disposar del certificat digital i es demanarà una sèrie de dades per identificar l’usuari.”. Ha de presentar-se abans de la data límit per al pagament de la cotització del mes de març.
  • Pel que fa als formularis de la CASS per sol·licitar el finançament de la part empresarial de la cotització de les persones assalariades, segons informa la web de la CASS “Aquest tràmit es realitzarà per Internet a la webwww.cass.ad i estarà actiu a partir de la data de publicació de la llei al BOPA. No serà necessari disposar del certificat digital i es demanarà una sèrie de dades per identificar l’usuari.”. Ha de presentar-se abans del 14/4/20 i tindrà efecte des del 14/3/20.
  • Adjuntem també un Decret publicat el 25-3-20 en referència a les reduccions de tarifes elèctriques que poden sol·licitar les empreses a la seva companyia elèctrica si han hagut de tancar (reducció del 100%) o mantenir la seva activitat només amb servei de guàrdies (reducció del 80%).
  • Adjuntem així mateix un Decret publicat el 25-3-20 en el que s’informa que Andorra Telecom SAU aplicarà un descompte del 100% a les empreses que han hagut de tancat i del 80% a les empreses que mantenen la seva activitat només amb servei de guàrdies. Si alguna empresa o treballador per compte propi no rep el descompte a la seva factura, pot sol·licitar acollir-se omplint un formulari que Andorra Telecom posarà a la seva disposició.

Tots els tràmits es podran fer per aplicacions web o e-mail, per poder continuar respectant el quedar-nos a casa.

Estem a la vostra disposició per tal de dissipar-vos qualsevol dubte i/o ajudar-vos amb la preparació de la documentació i formularis que necessiteu.